Veelgestelde vragen (FAQ)
Vind antwoorden op veelgestelde vragen over onze diensten en hoe wij uw apotheek kunnen ondersteunen.
Bij ReceptCare nemen we de privacy en veiligheid van patiëntgegevens zeer serieus. We maken gebruik van de beveiligde ICT-omgeving van de apotheek om ervoor te zorgen dat alle gegevens tijdens de dienst beschermd blijven.
De kosten worden berekend op basis van het aantal recepten dat gecontroleerd moet worden, zodat u alleen betaalt voor het werk dat daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Indien u ook gebruik wilt maken van de waarneming op afstand, rekenen wij een aantrekkelijk vast tarief bovenop het tarief per recept. We bieden concurrerende tarieven die voordeliger zijn dan het inhuren van een interim-apotheker, waardoor u kosten bespaart. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.
Na een initiële setup en veiligheidscheck, logt onze apotheker in op uw systeem via een veilige inlogprocedure. Dit stelt ons in staat om recepten te controleren zonder fysieke aanwezigheid en het AIS te raadplegen indien nodig.
Nee, ReceptCare biedt flexibele contractopties aan. U kunt onze diensten naar behoefte inschakelen, zonder vast te zitten aan langlopende contracten. Dit geeft u de vrijheid om de service af te stemmen op uw actuele behoeften.
Als er tijdens de controle een probleem of mogelijke fout wordt gedetecteerd, brengen we het apotheekteam of de voorschrijvende huisarts gelijk op de hoogte. We overleggen hierbij indien nodig met het apotheekteam of huisarts om de fout te corrigeren.
Ja, we bieden de optie voor waarneming op afstand aan. Dit betekent dat we, indien gewenst, meer betrokken kunnen zijn bij uw dagelijkse processen en apothekers kunnen ondersteunen bij afwezigheid zoals vakantie, ziekte, zwangerschapsverlof of tijdens piekmomenten.
U kunt eenvoudig een gratis en vrijblijvend intakegesprek plannen via onze website. Tijdens dit gesprek bespreken we uw specifieke behoeften en hoe onze diensten daarop kunnen aansluiten.
